Swakopmund 4 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu Swakopmund 4 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu

Swakopmund 4

Door: Frank

28 Februari 2020 | Namibië, Swakopmund

_280220
Goed geslapen en een prima ontbijt, om half negen rijden we weg weer de C31/M60 op. Door de regen is de weg nog slechter geworden grote modderpoelen en diepe plassen. Het is goed opletten waar je rijdt want soms ziet de weg er goed uit maar blijken er toch diepe geulen te lopen, je kan niet harder dan zestig kilometer per uur rijden. We zien een groep jakhalzen die het hoge gras in schieten, even verderop een gier op een termietenheuvel. Regelmatig rennen wratten zwijnen over de weg. Na ruim zeventig kilometer krijgen we asfalt de banden weer op spanning brengen en door. We slaan linksaf de B1 op tot Okahandja hier tanken en vervolgens de B2 op naar Swakopmund. We zien veel regen om ons heen en rijden zelf ook door de buien. De regen wordt minder en we krijgen zon, het landschap is hier een stuk droger. Hoe meer we naar de kust komen verandert het landschap naar een glooiende zand woestijn. In Swakopmund rijden we meteen naar de Alte Brucke, hebben dezelfde campplek als afgelopen jaar en zijn blij dat we er zijn na een rit van vierhonderd twintig kilometer. Een heerlijke g&t en ik maak de braai aan. We maken een eenvoudige maaltijd met wat worstjes en zitten bij het vuur. Af en toe een regen druppel volgens de weersvoorspellingen zou het mogelijk zijn, het druppelen wordt regen en wij gaan om tien uur ons tentje in.

Tags: Swakopmund