Hochfeld - Reisverslag uit Omaruru, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu Hochfeld - Reisverslag uit Omaruru, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu

Hochfeld

Door: Frank

27 Februari 2020 | Namibië, Omaruru

_270220
Als of er een trein door onze tent dondert, het is kwart over vier de rivier dendert en ik ben wakker. Ga de tent uit en kijk aan de rand van onze plek naar de rivier, oei die staat iets meer dan één meter lager dan de oever. Ik kruip weer in bed en lig een beetje te domellen , zo rond vijf uur ga ik nog een kijken het water niveau is ietsje gedaald. Als we om half acht opstaan is het water ruim een halve meter lager. Aan het ontbijt overleggen we wat te doen, gaan we zoals onze bedoeling is naar het oosten of doen we iets anders. We kijken op de kaart en zien maar één water doorwading of brug, we blijven bij ons besluit en gaan naar Hochfeld. We nemen afscheid van onze buren checken uit en rijden naar de doorwading plek die we wilden nemen, de rivier dendert hier overheen. Er is een groot deel van de oever weggeslagen. We nemen nu de D2338 dit is een weg die we afgelopen jaar ook gereden hebben. Het landschap is prachtig heel groen met vele gele en paarse bloemen, de weg daar in tegen is heel slecht met diepe geulen en kuilen. Regelmatig moeten we door diepe plassen en grote modderpoelen, nu weten we waarom wij deze auto gehuurd hebben. Via de D2414 komen we op de C38 die we naar de rechts op gaan, even verderop slaan we linksaf de D2180 op. Ook hier weer diepe modderpoelen en gaten in de weg, het landschap is hier vlakker met veel struiken en bomen. We zien regelmatig orixen, springbokken, kudus en schildpadden langs de route. Wat ook heel opvallend is dat er duizenden grote kevers op weg lopen. Aan de hemel verandert het van bewolkt naar donker regen wolken, we zien het om ons heen regenen. We slaan rechtsaf de D2124 op aan het einde van deze weg rechtsaf de M59 op, we hebben al wat regen gehad maar nu is het even droog om te lunchen. Na de lunch rijdt Ada verder en slaat linksaf de M60 op die naar Hochfeld gaat. In Hochfeld gaan we eerst naar de supermarkt voor brood en eieren, helaas ze hebben niets wat wij willen. Onze bedoeling is om op de campsite van Hochfeld Guesthouse & Campsite te gaan staan, maar het ziet ernaar dat het blijft regen. We nemen een kamer en kunnen relaxed in de lounge zitten terwijl het buiten regent. We hebben hier goed internet en kijken hoe de weersvoorspellingen voor de komende dagen zijn. Dat ziet er voor deze omgeving niet goed uit ook niet als we meer naar het zuiden gaan. We overleggen en besluiten om morgen er maar een lange autorit van te maken, weer terug naar de kust. We eten in de lodge heerlijke orix steak met groenten uit de pojti en rijst.

• 28 Februari 2020 - 12:08

Hans:

Nou, jullie reis verloopt toch prima. Een beetje mindere weersomstandigheden heb je natuurlijk ook in Frankrijk.
    Mij klinkt het allemaal avontuurlijk in de oren. Ben benieuwd naar de beelden die erbij horen.
    A Bientot
    SnaH

• 29 Februari 2020 - 09:26

Lisa:

Hoi Hoi Avonturiers,

Hahahaha wat lees ik nu regen en rot weer. Dat is ongeveer het zelfde als dat wij hier hebben, nou ja wij hebben er ook storm bij. Als ik jullie was zou ik ook snel naar het mooie weer rijden. Spannend Orix eten, geen idee wat dat voor dier is maar google helpt mij dadelijk vast. Voor nu veel plezier kus Lisa

Tags: Hochfeld