Swakopmund 5 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu Swakopmund 5 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu

Swakopmund 5

Door: Frank

29 Februari 2020 | Namibië, Swakopmund

_290220
De stroom is afgelopen nacht uit gevallen, als we opstaan blijkt dat geen van onze apparaten is opgeladen. We ontbijten en gaan nog een paar boodschappen doen bij de Spar. Als we door Swakopmund rijden blijkt heel de stad zonder stroom te zit, nu maar hopen dat de Spar open is. Het is super druk bij de Spar we gaan meteen koffie drinken, hier hebben ze duidelijk een noodaggregaat. In de koffie hoek is het een chaos, op een tweede espresso zit ik drie kwartier te wachten. Ada is helemaal blij want er wordt in de zaak verse sushi gemaakt. Halen nog wat wijn en bier bij de Tops, en kijken nog even bij een paar outdoor shops. Geen verkeerslicht werkt, maar het verkeer is geen puinhoop. De verkeersregels in Namibië zijn op kruising erg duidelijk wie als eerste op de kruising staat gaat voor, het is wel even opletten dat je niet voor je beurt gaat. Zo rond half vier is de stroomstoring weer voorbij, alleen het internet op de campsite werkt nog niet. Vanavond eten we weer bij Brewers and Butchers, we kunnen lekker in de zon op het terras zitten. Maar als de zon weg is gaan we toch binnen zitten voor onze chateaubriand, die is perfect gegrild met een gepofde aardappel en andijvie. Het is inmiddels donker als we terug op de campplek zijn, tent opzetten en voor de gezelligheid maakt ik het vuur aan.

• 04 Maart 2020 - 12:09

Elsa:

Mooie afwisselende reis wat betreft landschap
    Wegen lekker eten en toch ook het weer .
    Leuk om het al lezend mee te maken .
    's avonds een vuurtje maken om er wel of soms ook niet op te koken
    Is ook een mooi besluit van de dag vind ik .

Tags: Swakopmund