Windhoek - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu Windhoek - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu

Windhoek

Door: Frank

22 Januari 2020 | Namibië, Windhoek

_220120
Na een paar uur gedommel en slapen worden we zo rond vijf uur wakker, er loop een stewardess langs met een fles water. Ik vraag of ik een beetje water kan krijgen om mijn medicijnen in te nemen, het antwoord is nee ik moet wachten tot ze met het ontbijt beginnen. Ook enig aandringen helpt niet, zij loopt weer door en ik ga naar de voorste pantry waar ik van een andere uiterst vriendelijke stewardess een bekertje water krijg. Het ontbijt is een bruine boterham met kaas of kip met wat sla en koffie of thee. Inmiddels is het vliegtuig al aan het dalen om zo rond zeven uur te landen op de luchthaven van Windhoek. Als het vliegtuig het platform op taxiet zien we al iemand klaar staan met een rolstoel, het lijkt erop dat Ada weer naar de terminal gereden wordt. We zijn vrij snel uit het vliegtuig en inderdaad Ada wordt in de rolstoel gezet en naar de aankomsthal gebracht. Andere passagiers moeten opzij en we worden naar een lege immigratie balie gebracht, de gene die ons begeleid regelt alles voor Ada en we zijn er zo door heen. Nu wachten op onze bagage, Ada haar tas komt bijna als eerste van de band. Het is wachten op mijn tas die komt natuurlijk bijna als laatste. We worden naar de afhaalhal gebracht en daar staat al iemand van Safari Car Rental, het is dezelfde persoon als vorig jaar en hij herkent ons meteen. We worden met nog een echtpaar naar de autoverhuur gebracht, onze auto een Toyota HiLux 2.8 GD6 4x4 Raider in expeditie uitvoering staat al klaar. We gaan meteen naar de auto kijken en zien dat de tent niet goed is, de bodem is door gebogen als een oud frans bed. We geven aan dat we een andere tent willen, na onze uitleg begrijpen ze dat en wordt de tent gewisseld. Nu gaan we alle administratieve dingen regelen en betalen, gelukkig werkte mijn bankpas aangezien een week voordat we vertrokken Ada haar creditcard werd geblokkeerd. We moeten nog enige tijd wachten voor de tent vervangen is, de auto hebben ze voorzien van gloednieuwe terrein banden en heeft pas 24300km op de teller. De tent zit er op en dan kunnen we op pad. Als eerste gaan we naar de Grove Mall om inkopen te doen en een telefoon kaart te kopen. Ada had thuis al een boodschappenlijstje gemaakt, maar we besluiten om niet alles mee te nemen aangezien we toch wel moe zijn. Als we hier klaar zijn rijden we naar Arabbush rest camp in Windhoek het is zo rond twee uur als we daar aankomen. Hier hebben we een luxe tent gehuurd, de tent is uitgerust met een airco, geriefelijk bedden en luxe badkamer. We pakken de bagage uit de auto en gaan op bed liggen. Zo rond half vier wordt er door de schoonmaakster op de deur geklopt we zijn meteen wakker, Ada kan hierna niet meer slapen. Ze besluit om alle pannen borden en bestek aftewassen hierna gaan we de tassen enigszins reorganiseren. Zo rond vijf uur gaan we naar het restaurant waar we eerst een paar groote pullen bier bestellen. We zitten heerlijk in de schaduw van een parasol tot rust te komen het is een zeer enerverende dag geweest . We bestellen een "game sirlion steak" deze smaakt ons prima, zo tegen negen gaan we moe naar bed. We

• 27 Januari 2020 - 13:34

Loura Kloosterman :

Lieve Ada en Frank.

Hè gelukkig, ik had na jullie eerste verslag niets meer kunnen vinden en was al bang dat ik niet van jullie verslag zou kunnen genieten . Maar vanmorgen kwamen er meteen een heleboel tegelijk binnen ! Wij blij !!!
    Dus we gaan zo tijdens de lunch lekker lezen .
    Bon voyage et tot een volgende keer.
    Liefs Ton en Lour@

• 02 Februari 2020 - 13:21

Hans En Ria Beenakker:

Gelukkig zijn er ook stewardessen die kennelijk nog wel begrijpen wat klantvriendelijkheid betekent. En waar was de Game Sirloin steak van gemaakt?

Tags: Windhoek