Vertrek naar Namibië - Reisverslag uit Frankfurt am Main, Duitsland van ada-frank - WaarBenJij.nu Vertrek naar Namibië - Reisverslag uit Frankfurt am Main, Duitsland van ada-frank - WaarBenJij.nu

Vertrek naar Namibië

Door: Frank

21 Januari 2020 | Duitsland, Frankfurt am Main

_210120
Vandaag is het zover onze trip naar Namibië begint, we worden door Ennie en Hennie naar Toulouse gebracht en natuurlijk is Loup ook mee. Op de luchthaven van Toulouse blijkt dat we niet voor de vertrekhal kunnen worden afgezet rijden dus door naar het kort parkeren. Na afscheid genomen te hebben van onze wegbrengers en Loup gaan we naar binnen. Het is helaas toch een behoorlijk stuk lopen tot de incheck balie C06, het inchecken verloopt vlot. Op de bagage van Ada wordt een priority sticker geplakt en we worden verwezen naar de rolstoel balie. We hebben rolstoel assistentie aangevraagd voor Ada aangezien het op de Luchthaven van Frankfurt behoorlijke afstanden zijn tussen onze aankomst gate en vertrek gate. Na hier even gewacht te hebben worden we opgehaald met een rolstoel en heel snel door de security geleid waarna we afgezet worden bij de gate. Hier tegenover zit een coffeeshop waar we een koffie en een heerlijke cheesecake nemen tegen luchthaven prijzen. Tegen de tijd dat we moeten borden voor onze vlucht naar Frankfurt wordt Ada weer door een rolstoel begeleider opgehaald en gaan we als eerste het vliegtuig in. We zitten op rij 14 met een raam plaats. Als we opstijgen is het helaas bewolkt dus geen mooi uitzicht over de omgeving, gelukkig is de bewolking verdwenen als we boven de Alpen zijn. Het prachtig de besneeuwde toppen te zien. Als we na anderhalf uur vliegen landen op Frankfurt is half drie en taxiet ons vliegtuig naar gate A38 Doris dus een heel eind weg van onze vertrek gate C13. We worden opgevangen door iemand die ons vraagt bij de gate te blijven aangezien we zo opgehaald worden door een golfkarretje. Deze komt na een minuut of tien, we stappen op en krijgen te horen dat we twee maal moeten overstappen. Als we de hele A-pier zijn afgereden worden we bij een doorgang sluis afgezet deze moeten we door wandelen en daardoorheen staat een bank waar we op moeten plaats nemen. Na een vijf minuten wachten komt er weer een karretje die ons naar de paspoort controle brengt, als we hier doorheen zijn moeten we weer wachten op ons derde karretje. Deze brengt ons tot de security controle net voor de de gate, hier moeten we lopend door heen. Als we er doorheen zijn is daar gelukkig een mogelijkheid om wat te gaan drinken we bestellen 2 groote bier en proosten op onze trip. We moeten hier nog ruim drie en half uur wachten voordat onze vlucht naar Windhoek verstrekt. We vliegen met Eurowings dit is een budget maatschappij van Lufthansa. Als we gaan borden mogen we weer als eersten naar het vliegtuig, maar dan moet de deur wel open staan. Na enig kloppen op de deur wordt die geopend door de stewardess, waarna we naar onze plaats kunnen wederom 14 plek H en K. In dit vliegtuig zijn het comfort plaatsen met veel been ruimte. Zo tegen negen uur 's avonds gaan we de lucht in op weg naar Namibië. De service aan boord is beperkt zo moet je oortjes voor het entertainment systeem kopen, en worden er geen dekentjes of kussentjes uitgedeeld. De maaltijd is ook sober vegetarisch pasta met een kaassaus of goulash met aardappel puree, wij kiezen voor de pasta. Als drank worden er alleen frisdrank of water bij geserveerd, wel kan je bier of wijn kopen tegen luchtvaart maatschappij tarieven. We hadden al een paar biertjes oprijden het wachten op de luchthaven dus we houden het op water. Zo teg half elf gaan we proberen te slapen.

• 23 Januari 2020 - 11:14

George:

Nou al een halve wereldreis achter de rug met al die golfkarretjes en wandelingen , en dan moet de vakantie nog echt beginnen

• 23 Januari 2020 - 20:57

Ellen:

Nou, dat is al een trip op zich om in het uiteindelijke toestel te belanden.
    Goeie vlucht verder. Nu al benieuwd hoe het verder gaat

• 23 Januari 2020 - 23:25

Elsa:

De reis is nu al een avontuur met al die karretjes Slim om zo met de reis te beginnen . Wat een gedoe met al die afstanden ik word al moe als ik het lees . Goed geregeld zo .

• 24 Januari 2020 - 04:02

Willem:

• 24 Januari 2020 - 11:39

Marijke:

Hallo lieve 2,
    Grappig om jullie start te lezen! Gedoe altijd vluchten, maar hoort erbij! Heerlijk dat jullie en route zijn, veel plezier en liefs van Hein en mij, Marijke

• 26 Januari 2020 - 12:48

Ine:

Ha aadje en Frank,

wil graag weer iets van jullie horen of zien jullie de paarse krokodil?
    ...kom maar door met de verhalen
    kus Ine

• 26 Januari 2020 - 23:23

Hans:

Jaja, reizen is tegenwoordig niet meer hetzelfde. Maar......je komt er uiteindelijk wel

• 27 Januari 2020 - 14:13

Willem:

Zo de reis is begonnen, kom maar op met die verhalen!

• 02 Februari 2020 - 13:19

Hans En Ria Beenakker:

We kijken uit naar de rest. Tot zover, al goed.

Tags: Frankfurt