Op weg naar Nauam Mountain - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu Op weg naar Nauam Mountain - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu

Op weg naar Nauam Mountain

Door: Frank

23 Januari 2020 | Namibië, Windhoek

_230120
We hebben als een blok geslapen het is inmiddels zeven uur, even lekker douchen en ontbijten met de heerlijke mango die we gisteren gekocht hebben. Na het ontbijt ruimen we de auto verder in en vertrekken zo rond tien uur naar de Spar in de Grove Mall om de verdere boodschappen te doen en wat we gisteren tijdens het eten nog bedacht hebben. We gaan eerst aan de koffie, hierna de laatste boodschappen. Zo tegen twaalf uur zijn we klaar en rijden Windhoek uit via de B1 naar de C26, ons plan is om naar dezelfde campsite van afgelopen jaar te gaan Nauam Mountain camp die aan de D1265 ligt. Het is een prachtige tocht we rijden niet hard zo max 65 km/u, onderweg onder een boom eten we de pie's die we in de supermarkt gekocht hebben op. We sprokkelen meteen wat aanmaak hout. Half vier zijn we bij de campsite we willen hier twee nachten blijven om op adem te komen. We worden vriendelijke verwelkomt en ze vinden het heel leuk dat we weer terug gekomen zijn. We kunnen op plek Leopard gaan staan, hier rijden we naartoe. Ada is vandaag het slachtoffer om de hekken te openen en sluiten. Eerst gaan we aan de wijn en bier voordat we de tent opzetten. Als de tent staat merk ik dat één van de bevestigingspunten voor de tent uithouders kapot is maar de pen gaat er nog goed in dus dat valt mee. Verder willen we een paar zaken nog beter organiseren zodat we één tas hebben die we gebruiken voor ontbijten en eten koken dus alles uit de canopi gehaald. Ik zie nu dat het rubber tussen de canopi en de bak van de auto los zit, dit ga ik morgen wel oplossen. Zo rond zes uur wordt de donkey aan gemaakt voor warm water als deze al enige tijd brand komt de man die hem aangestoken heeft controleren over wel water in zit nee dus. Hij opent de kraan en we horen de donkey vol lopen. Van het gesprokkeld hout beginnen we een vuur te maken, in de Spar hebben we een paar mooie game (wild) steaks gekocht. Om zeven uur gaan de steaks op de braai en die zijn in een mum van tijd goed, we eten er salade bij en een glas rode wijn. Als we klaar zijn begint het al donker te worden, de afwas doen we morgen. En om negen uur liggen we voor de eerste nacht in onze daktent.

• 02 Februari 2020 - 13:25

Hans En Ria Beenakker:

Hé het was toch de bedoeling om naar wild te gaan kijken en niet om het allemaal op te eten?
    :- )

Tags: Daktent