Bethanie - Reisverslag uit Bethanie, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu Bethanie - Reisverslag uit Bethanie, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu

Bethanie

Door: Frank

10 Februari 2020 | Namibië, Bethanie

_100220
Zo rond onze gebruikelijk tijd staan we op wassen, tent opklappen en ontbijten. Vanmorgen gaan we de 4x4 track doen die hier is uitgezet, om negen uur rijden we weg het track begint twintig meter van onze plek. Het klimt heel geleidelijk en je heb prachtige vergezichten met op de voorgrond de Quiver bomen of rots partijen. Het is een prachtige rit met een zeer wisselend uitzicht. Soms is het wat lastig sturen tussen de rotsblokken, of diepe geulen. Maar na een uur zijn we bij het begin punt en rijden naar de receptie om af te rekenen, de gids/ eigenaar begroet ons vriendelijk en vraagt of we goed geslapen hebben. Na nog wat tips van hem waar we het beste onze inkopen kunnen doen in Keetmanshoop, gaan we verder. Hoe dichter we bij Keetmanshoop komen des te vlakker wordt het landschap. In Keetmanshoop gaan we opzoek naar de Shopit aangezien we gehoord hebben dat de Spar is afgebrand. Deze hebben we na enig zoeken gevonden, we gaan eerst koffie drinken voordat we boodschappen doen. Na de boodschappen moet ik naar de MTC telefoon winkel, aangezien na het upgraden van mijn telefoonkaart afgelopen vrijdag ik niet meer internetten kan. Tijdens de upgrade kreeg ik geen nieuw internet tegoed en krijg als ik weer wil upgraden een foutmelding. Vandaar dat ik mijn blog niet kan bij werken. Twee mensen proberen het verschillende malen maar iedere keer dezelfde fout melding, er wordt een storing melding van gemaakt en ik krijg zo snel mogelijk bericht. In het koffie tentje heeft Ada zitten wachten het is inmiddels over twaalven en we besluiten om hier maar te lunchen. Zo rond half twee rijden we weg eerst tanken en vervolgens nemen we de D609 naar Bethanie. Het is een mooi landschap eerst zien we zebra's en springbokken. Het terrein wordt steeds grilliger en we klimmen langzaam hoger. Op een bepaald moment zien we dat er aan beide zijden van de weg diepe kloven lopen, het is prachtig. We komen bij een rivier doorwading het is weer de rivier de Fish waar we door moeten. Het is gelukkig niet diep ongeveer een centimeter of twintig. De weg klimt weer uit de kloof en we slaan even verder de D417 op. Dit is weer een landschap waarbij je na iedere bocht versteld staat van de ruigheid en schoonheid het is echt genieten. Ada heeft inmiddels het stuur overgenomen, en ik dommel weg in de bijrijder stoel. We rijden over het Schwartzrand Plateau, we slaan linksaf naar de D430 deze weg blijven we volgen tot Bethanie. Het landschap blijft tot Bethanie zo mooi, als we het plaatsje in rijden zien we meteen de campsite bij het hotel. De plekken hebben allemaal een afdak van palmbladerenmet schaduw en daar onder een betonnen tafel met krukjes, één plek heeft een groot afdak en daar gaan wij staan. Hier is geen beton tafel maar een vuur plaats met veel ruimte er om heen. We gaan naar de bar/restaurant voor een koud biertje, de eigenaar verontschuldigd zich voor het lawaai want ze zijn de keuken aan het renoveren. Het is even passen en meten voor de auto goed staat, zodat de tent niet tegen de boom staat of aan de andere zijde niet tegen een "lantaarnpaal". Als er geen opstakels meer zijn klappen we de tent open en pakken onze stoeltjes om onder de overkapping te zitten.
Na de lunch van afgelopen middag hoeven we niet uitgebreid te eten, dus een broodje is voldoende. Het is een beetje één tonig maar weer een prachtige zonsondergangen en opkomende maan.

• 11 Februari 2020 - 21:59

Hans:

Weer mooi verhaal Frank. Ik maak eruit op dat jullie volop genieten.
    Jullie waren even “uit de lucht”, maar ik ben nu weer bij.
    Knuffel voor Ada et A Bientot

• 12 Februari 2020 - 07:11

Hans Van Leersum:

Als ik jullie verhalen lees,dan komt er een glimlach op mij
    gezicht,heerlijk dat jullie zo genieten!
    Hvl.

• 12 Februari 2020 - 08:48

Marijke:

Fantastisch mooie reis zo te lezen!
    Leuk, veel liefs van Hein en mij!

• 12 Februari 2020 - 13:08

Peter:

We zijn weer helemaal blij met deze updates, we misten ze al! Inmiddels mogen jullie je toch wel "de" braaie-experts noemen!

Tags: Bethanie