Mesosaurus - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu Mesosaurus - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu

Mesosaurus

Door: Frank

09 Februari 2020 | Namibië, Keetmanshoop

_090220
Vandaag vertrekken we richting Keetmanshoop, even na negen uur rijden we weg. In Koës nemen we de C17/M30 deze komt uit in Keetmanshoop, het eerste stuk is saai vlak landschap met lage begroeiing. Hoe dichter we richting Keetmanshoop komen wordt het landschap mooier kleine hellingen met Quiver bomen. Een kilometer of veertig voor Keetmanshoop is de Mesosaurus fossiel opgraving. Hier gaan we naar toe als we de receptie binnen komen worden we hartelijk begroet, er zijn nog een paar mensen en krijgen te horen dat er zo een fossiel toer begint. Dit willen we wel zien we rijden achter de gids aan, het is een aantal kilometers rijden voor we bij de plek zijn. We krijgen uitleg over het soort fossiel deze zijn tussen de vijftig centimeter en een meter groot en zijn gevormd ongeveer vijfentwintig honderd miljoen jaar geleden. Heel interessant want in sommig gesteente zit ook nog de versteende rugwervels. We gaan verder met de toer en rijden een mooi 4x4 track tussen rotsblokken en Quiver bomen. Op een open plaats stoppen we en volgen de gids naar een stapel stenen, hier begint hij met een steen op de rotsblokken te slaan. Het is alsof hij een xylofoon bespeeld, heel heldere luide tonen. We gaan verder waar hij uitleg geeft over de Quiver bomen dit is familie van de Aloë Vera en wordt zowel door de mensen als de dieren gebruikt tegen allerlei kwalen. Hier eindigt de tocht we zijn vrij om zelf terug te rijden wanneer we maar willen, wij gaan naar het bushcamp achter op het terrein. Vanaf de receptie is het nog ruim drie kilometer rijden over kleine paden, onderweg schieten clipdassen weg. De campsite is prachtig gelegen tussen grote camelthorn bomen en rotsformaties met Quiver bomen. Ieder plek heeft voldoende schaduw een braai en privacy. In de camelthorn boom bij onze plek zit een groot Wever vogel nest, het is prachtig om de vogels in en uit te zien vliegen. Ook hier zien we de clipdassen heen en weer rennen en ook twee stokstaartjes. We maken de braai aan en grillen hier op de boerewors. De zonsondergang is prachtig met de silhouetten van de Quiver bomen. Een Duitser die een plek verder staat komt terug van de 4x4 track achter de campsite, we nodigen hem uit voor een glas wijn en zitten nog een tijd gezellig te praten.

• 12 Februari 2020 - 02:49

Willem:

Ohhh.......ik ben gek op stokstaartjes.
    Zo benieuwd hoe ze er in het eggie uitzien.
    Annet

Tags: Mesosaurus