Koës 2 - Reisverslag uit Koës, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu Koës 2 - Reisverslag uit Koës, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu

Koës 2

Door: Frank

08 Februari 2020 | Namibië, Koës

_080220
Prima geslapen, tegen achten komen we onze tent uit. Vandaag blijven we hier bij het Koës hotel en campsite staan. Beetje lezen, was doen en relaxen want de afgelopen dagen hebben we veel kilometers gereden. Zo even voor zevenen gaan we naar het hotel en nemen wat te drinken. De zon gaat zo rond kwart voor acht onder en ik neem daar een paar foto's van. De eigenaar komt aan rijden in zijn 4x4 dit is een Toyota land Cruiser in een speciale uitvoering, of ik niet even mee wil naar het hoge duin van Koës. Natuurlijk wil ik dat hij doet het halve metalen deurtje voor me open, zet dmv een ventiel op de wielen de bandenspanning goed en daar gaan we. Hij verontschuldigd zich dat hij er niet eerder aan gedacht had om naar de duin te gaan aangezien de zonsondergang albijna voorbij is. We razen met een hoge snelheid door het donker wordende landschap naar een duin die goed te zien is in de opkomende bijna volle maan. Bij de duin aangekomen vraagt hij of ik bang ben, in het geheel niet, met volle vaart raast hij de duin op helaas red bij het net niet. Hij laat de auto achteruit de duin afzakken en neem een nieuwe aanloop met veel lawaai bereiken we de top, het is een adembenemend uitzicht ondanks dat de zonsondergang al over is. Op een weg naar het zuiden zien we een auto staan met knipperende lichten, hij vertrouwt het niet en legt uit waarom. Afgelopen maand zijn er van zijn terrein tachtig schapen gestolen, hij belt met de naaste buren waar de auto staat maar krijgt geen gehoor en beld vervolgens naar de lokale politie. We rijden terug door het mulle zand en hij zet mij af bij het hotel. Hij rijdt naar het punt toe waar de auto staat. Wij gaan aan tafel Ada had gisteren al aangegeven dat ze een stoof pot van lamsvlees wel erg lekker zou vinden. We krijgen een heerlijke maaltijd van gestoofde lamskoteletten met pompoen aardappelen rijst met koolsalade, het is smullen. De eigenaar komt inmiddels terug en heeft samen met de lokale politie de bestuurder van de zich vreemd gedragende auto gesproken die een onsamenhangend verhaal had maar niets verkeerds deed. We zitten nog gezellig te praten over van alles en wat er voor specifieke producten uit Nederland komen. Natuurlijk hebben we het dan automatisch over kaas, die ze hier niet kennen. Maar daar brengen wij verandering in ik haal een stuk oude boeren kaas uit de auto we laten het ze proeven. Dit hebben ze nog nooit geproefd en de superlatieven vliegen over de tafel, dit is de lekkerste kaas die hij ooit geproefd heeft. Zo tegen half elf zoeken we onze tent op.

• 12 Februari 2020 - 02:45

Willem:

Spannendddddd.......je maakt nog eens wat mee!