Duwisib - Reisverslag uit Duwisib, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu Duwisib - Reisverslag uit Duwisib, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu

Duwisib

Door: Frank

26 Januari 2020 | Namibië, Duwisib

_260120
Kwart voor acht gaan we er uit, ons plan is eerst de tent in pakken en dan ontbijten, afwassen en douchen. Vijf over acht is onze tent opgeklapt en staat de waterkoker al op de gasbrander. We ontbijten rustig met een paar koppen thee en staan versteld van hoe vlot we de tent samen gedaan hebben. Nu alleen nog afwassen en douchen, om half tien rijden we weg richting Solitair. We rijden naar de Speetshoogte pas, het is een prachtige weg naar de pas. Onderweg steken zebra's over en een eigenwijze varaan die als we gestopt zijn toch besluit om maar terug te rennen. We arriveren bij de Speetshoogte pas hier gaan we de 4x4 pas echt gebruiken, voornamelijk bij het dalen dan remt de 'down hill assist' de auto af zonder dat je op de rem hoeft te trappen. Het uitzicht is hier adembenemend en veranderd na iedere bocht. Als we onderaan zijn vindt Ada het tijd worden dat zij gaat rijden. Het is voor haar even wennen aan een automaat, maar na een aantal kilometers voelt het vertrouwd. Zij rijdt tot Solitair, daar gaan we aan de koffie met appeltaart. Tijdens de koffie overleggen we waar naar toe gaan. Afgelopen jaar zijn we al naar de Sussusvlei geweest en gezien de weersverwachting wordt daar harde wind verwacht. Het besluit is om niet naar de Sussusvlei te rijden. We gooien de auto vol met diesel en vertrekken via M37 tot BuellsPort om daar de D855 te nemen met als idee vanavond in Betta te overnachten. Het is een sterk wisselend landschap overwegend mooi maar soms ook oersaai. Na de D855 moeten we volgens de kaart de D891 op alleen komen we die niet tegen wel de D831 die we volgens de kaart pas een stuk verder moeten nemen. We nemen deze toch maar, Na de D831een heel stuk gereden te hebben slaan we af de D826 op richting Betta. Als we langs Duwisib castle rijden staat daar een verwijzing naar Duwisib guest farm, we besluiten om hier te overnachten en niet verder te rijden het is inmiddels vier uur en zijn het rijden zat. Helaas hebben camp plekken niet veel schaduw, maar we kunnen hier wel vanavond eten. De campplek ligt een stuk bij het restaurant vandaan dus zetten we de tent nog niet op, we hebben wel een prachtige plek met uitzicht op het kasteel. Om acht uur kunnen we in het restaurant terecht, dus voldoende tijd om iets te drinken. We eten samen met een predikant die hier gast is, de eigenaar, zijn vrouwen en hun zoon. Het is heel gezellig en er is lekker gekookt door de eigenaar hij noemt het "werkmans eten". Het bestaat uit een goulash van Orix, kip, Kudu lapjes, Maleisische bebotok en rijst aardappelen en groenten. Maar eerst een pompoen soep en als nagerecht een vla met vruchten. Tegen negen uur betalen we en nemen afscheid, en rijden terug naar onze campplek. We moeten nu de tent in het donker openklappen ook dit is voor ons geen probleem in vijf minuten is dat gebeurt. We zitten nog enige tijd buiten om de prachtige sterrenhemel te bewonderen, als onze ogen dicht beginnen te vallen gaan we naar bed.

• 27 Januari 2020 - 13:59

Willem:

Kijk...dit is waarvoor jullie zijn gekomen!
    Wat romantischhhhhh

• 27 Januari 2020 - 14:19

Willem:

Zo, het avontuur is begonnen, nog veel plezier!

• 27 Januari 2020 - 14:34

Hans:

Kijk, dat zijn goeie berichten.

• 27 Januari 2020 - 22:36

Ellen:

Fijn dat het nu allemaal loopt. Vinden jullie nog wel tijd om mooie plaatjes te schieten?
    Fijne voortzetting van jullie reis.

• 28 Januari 2020 - 11:11

Rob En Annette:

Hallo lieve vrienden, geniet van jullie avontuur.
    Wat we nu weer lezen is het weer volop genieten

Tags: Duwisib