Nog een extra dag Nauam Mountain - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu Nog een extra dag Nauam Mountain - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu

Nog een extra dag Nauam Mountain

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg

25 Januari 2020 | Namibië, Windhoek

_250120
Het is acht uur als we de tent uit komen, we hebben prima geslapen. Thee zetten en ontbijten, de camp plek is nog nat. Ada gaat de was doen en ik kan eindelijk mijn reisverslagen van de afgelopen dagen gaan schrijven. Zo af en toe moet ik wat uitwringen. Ada heeft ondertussen ook koffie gezet, we drinken die onder de overkapping op de camp plek met een heerlijke floranien taartje van de Spar. Het is inmiddels wel meer gaan waaien, gisteren waaide het tafelkleed verschillende keren van de tafel om dit tegen te gaan hebben we knopen op de hoeken gemaakt. De knopen heb ik uit het tafelkleed gehaald en vervangen door touwtjes met hieraan vast stenen dit werkt beter. De gasbrander staat naast de donkey uit de wind. Ada bereid vast het avond eten voor, aardappelen koken zodat we deze in de skilet (gietijzeren koekenpan voor op het vuur) kunnen bakken. Inmiddels heb ik in de middenconsole nog een bosje sleutels gevonden en deze passen op de bijl en schep. En verder houden we nu echt een rust dag. Omdat het rond onze plek nog steeds vochtig is zwermen er honderden vlindertjes. Zo rond vijf uur is het weer tijd voor de borrel. Ik heb vanmiddag toch noch wat hout gesprokkeld voor ons vuur, om half zeven steek ik het aan. Door de harde wind laait het vuur hoog op, door er wat stenen omheen te zetten probeer ik de wind weg te houden. We hebben in 'no time' een mooi vuur om de aardappelen op te bakken in de skilet, terwijl ik de aardappelen doe kookt Ada de sperziebonen op de gasbrander. Als de aardappelen bijna klaar zijn grill ik de bockworsten, nog even de aardappelen terug boven het vuur en we zijn gelijktijdig klaar. Het is weer smullen met een rood wijntje er naast. Afwassen doen we de volgende dag, maar we spoelen we alles af en laten dat in de gootsteen staan. Gisteravond had ik al een dikke boomstam op het vuur die niet echt wilde branden, die ligt er nu weer in en brand als een tierelier. We horen wat bij de gootsteen, ik ga kijken het is een soort hamster die onze vaat inspecteert. Zo rond half tien vinden we het mooi geweest en duiken de tent in.

  • 02 Februari 2020 - 13:31

    Hans En Ria Beenakker:

    Gelukkig nu toch echt een eerste dag met wat rust.

  • 04 Maart 2020 - 10:30

    Barend:

    Lieve mensen,

    Beetje laat begonnen met lezen, maar zit met dit baggerweer met een grote glimlach weer heerlijk te genieten van jullie verhalen!
    Het is en blijft een geweldig avontuur.
    Fijn dat het samen ook zo goed gaat!

    Ik ga snel verder lezen, Barend.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Windhoek

Namibie 2020

Onze rondreis door het zuiden van Namibië

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2020

Eind van onze reis

04 Maart 2020

Windhoek

03 Maart 2020

Harmonie 5

02 Maart 2020

Harmonie 4

01 Maart 2020

Swakopmund 6

Actief sinds 04 Jan. 2020
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 1591

Voorgaande reizen:

21 Januari 2020 - 07 Maart 2020

Namibie 2020

Landen bezocht: