Canyon Roadhouse campground - Reisverslag uit Ai-Ais, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu Canyon Roadhouse campground - Reisverslag uit Ai-Ais, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu

Canyon Roadhouse campground

Door: Frank

01 Februari 2020 | Namibië, Ai-Ais

_010220
Go away schreeuwt Ada, er probeert een Chinese ons trapje opte klimmen. Gisteren tegen de avond zijn er twee overland trucks op de campplaats komen staan met een reis gezelschap Chinezen. Ada was net rechtop in bed gaan zitten toen ze een blauw hoedje voor de trap ziet verschijnen. Het is kwart voor acht en staan meteen maar op, vandaag blijven we hier want gisteren hebben we genoeg gereden. Ada doet de was want als we die bij houden is het zo klaar. Verder lezen we wat en doen het rustig aan. Het blijkt dat we toch stroom op de campplek hebben, ik wil de verlengkabel uit de canopi halen maar die zit vast tussen de wielkast en de watertank. Ada geeft als advies de bijl als koevoet te gebruiken en deze tussen de watertank en wielkast te wringen. Dit werkt met enig gerommel komt de kabel met stekker los. Na de lunch gaan we naar het zwembad wat een luxe koel zwemwater de temperatuur boven het water is 36C. Als ik even terug naar de auto loop zie ik boven de heuvels donkere wolken. Het was al harder gaan waaien, zo tegen vieren is het helemaal bewolkt met donkere wolken. En het begint te onweren. We sluiten de tent af en gaan naar de lodge om wat te drinken, het regent nog niet en kunnen buiten zitten. In de verte zien we het regenen, hier gaat het harder waaien. En dan groote druppels net als we naar binnen willen gaan houdt het weer op. Maar dit is van korte duur even later begint het te stort regenen we vluchten naar binnen. We zitten binnen naast een Chevrolet Apache 31 in het crème met bordeaux rode spatborden, ook het restaurant is als een auto museum. We overleggen steken we vanavond de braai aan of eten we hier. Het regenen is inmiddels opgehouden dus geven we de voorkeur aan de braai. We gaan nog even ons glas buiten leeg drinken en dan naar de tent. Het wordt toch hier eten want we zitten nog geen vijf minuten buiten en het komt met bakken uit de hemel. We nemen vooraf gezamenlijk een biltong salade, Ada neemt fish and chips en voor mij een springbok steak. Ada heeft achteraf spijt van haar keuze, de springbok smaakte voortreffelijk. Het is inmiddels half acht en opgehouden met regenen, we gaan weer naar onze campplek. Het rommelt nog steeds maar de lucht klaart op, ondanks dat het geregend heeft is alles inmiddels weer droog. We zitten nog tot half tien buiten voordat we onze tent in klimmen.

• 03 Februari 2020 - 02:20

Willem:

Wat wilde die Corona Chinees?

Tags: Canyon