Aus - Reisverslag uit Duwisib, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu Aus - Reisverslag uit Duwisib, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu

Aus

Door: Frank

29 Januari 2020 | Namibië, Duwisib

_290120
Om zeven uur staan we op, tent opklappen douchen en ontbijten. Vandaag gaan we verder naar Aus. We drinken gezamenlijk met Truus en Henk koffie op het terras bij de lodge, snel nog even een blog verzenden. We nemen afscheid van elkaar, aan het einde van onze trip komen we elkaar weer tegen want dan zitten we in dezelfde lodge en vliegen gezamenlijk terug naar Frankfurt. Wij vervolgen onze rit over de D707 soms moet de 4x4 aangezet worden vanwege de zand ophopingen. Aan het einde van deze weg slaan we rechtsaf de F605 op richting Aus. Net voor Aus komen we op de B4 dit is een asfaltweg, eigenlijk moeten we de bandenspanning weer verhogen. Maar het is minder dan 4 km er naar toe dus besluiten we om dat morgen maar te doen als we naar Luderitz gaan. Eigenlijk willen we in Aus naar de Spar, maar helaas er is alleen een klein winkeltje. We rijden naar de Aus alte Vista campsite en worden daar vriendelijke ontvangen, of we niet in een safari tent willen voor een gereduceerd tarief N$1050,- per persoon per nacht. Wij houden het bij onze eigen tent en de campplek voor N$150,- per persoon per nacht. We besluiten wel om in het restaurant wat te gaan eten want het is inmiddels lunch tijd. Ada heeft een lekkere kip burger met sla en ik de orix steak burger met sla ook erg smakelijk. Hierna rijden we naar de campsite, Ada mag weer een hek openen en sluiten. Even voor de campsite lopen een aantal struisvogels. Als we de tent hebben opgezet gaan we in de schaduw van een Cameltree zitten en kijken naar de struisvogels. De campsite loopt langzaam vol, de plekken liggen dicht bij elkaar en worden afschermt met een houten afrastering. Onze lunch was overvloedig dus we houden het vanavond op een paar snacks, ook de mussen zijn wel te vinden voor de pinda's. Het is een warme dag geweest en als we naar bed gaan nog niet afgekoeld.

• 31 Januari 2020 - 22:25

Elsa:

Ik zie dat ik een paar berichtjes gemist heb dus reageer ik
    een beetje achteraf . Ik ben als digibeet nog wel wat rommelig maar ik denk dat ik het door ga krijgen hoe het werkt om de verslagen op m'n telefoon te vinden

Tags: Aus,