Kanaan 2 - Reisverslag uit Duwisib, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu Kanaan 2 - Reisverslag uit Duwisib, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu

Kanaan 2

Door: Frank

28 Januari 2020 | Namibië, Duwisib

_280120
We staan om half acht op, het begint in ons tentje al behoorlijk warm te worden. Wat ons nog niet opgevallen was is dat de riool pijp kapot is en alles naast het sanitair blok het zand in loopt. Zo te negen negen uur zijn we klaar en komt de safari auto aanrijden, we melden dat de rioolpijp stuk is en chauffeur meldt dit via de mobilofoon aan de receptie. Nog snel de flessen water vullen en om tien over negen rijden we weg, we zijn de enige twee die vandaag de tocht maken. De safari auto is een Toyota Land Cruiser met daar op een open cabine met bankjes en een overkapping, door de rijwind is het goed uit te houden. Onze chauffeur is Alex die ons uitleg geeft over de leefwijze van de orix en de vegetatie van dit gebied. Het is onbeschrijfelijk mooi om zo door dit landschap gereden te worden. Hij vraagt of we een Namibische massage willen, voor ons geen probleem. We hobbelen een zandduin op maar dat lukt niet helemaal dus laat hij de auto weer terug zakken en laat de banden spanning af naar 1,5bar. Nu gaat het beter, boven op de duin hebben een schitterend uitzicht. Alex stapt uit en loopt naar een gat in de grond waar een Cape Fox uit rent. We rijden weer verder en zien even later een jakhals lopen, zo tegen half twaalf zijn we weer op onze camp plek. Hier wordt de laatste hand gelegd aan de kapotte afvoer. Nu is het tijd voor koffie door de wind die inmiddels is aangewakkerd moeten we die zetten op het toilet, dit is de enige plek waar we geen last hebben van de wind. We lezen wat en zien in de verte een auto aankomen over het pad naar de receptie, we pakken verrekijker en zien dat het een zelfde auto is als de onze. Onze gedachte is zouden het Truus en Henk zijn, met hun hebben we vorig jaar door Namibië gereisd. Zij zijn twee dagen na ons aangekomen in Namibië, en willen doorgaan naar Zuid-Afrika. Na enige tijd verschijnt de auto op de campsite, en inderdaad het zijn Truus en Henk. Zij hadden niet verwacht dat wij hier nog zouden zijn, zij volgen ons blog ook en zo af en toe appen we als er internet is. Het is heel gezellig en praten elkaar bij over de reis. We besluiten om gezamenlijk tosti's te maken ons tosti-ijzer brand aan dus wordt Henk zijn befaamde tosti-ijzer gepakt en hebben perfecte tosti's. Ook nu neemt de wind in de avond weer af, zo rond half tien gaan we slapen.

• 31 Januari 2020 - 22:32

Elsa:

Mooie dag geweest lees ik en de rest van de dag gezellig op de rioolpomp na denk ik

Tags: Kanaan, orix