Klein Eden - Reisverslag uit Omaruru, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu Klein Eden - Reisverslag uit Omaruru, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu

Klein Eden

Door: Frank

25 Februari 2020 | Namibië, Omaruru

_250220
Kwart over zeven staan we op tent inklappen, wassen en ontbijten. Het is inmiddels al een routine geworden, even over half negen rijden we weg de D3716 verder door tot de D1930 die we links opgaan. Het landschap is heel glooiend met uitzicht op Mount Brandberg. Na een kleine twintig kilometer slaan we rechtsaf de D1931op, het landschap blijft prachtig maar nu met uitzicht op de rotsformaties van Erongo. We stoppen voor koffie op een smal pad met wat schaduw van struiken, hier ligt behoorlijk wat hout wat we sprokkelen. Ada neemt het stuur over en de weg wordt steeds slechter met af en toe water plassen in de rivier beddingen. We slaan na Okombahe rechtsaf de D2306 op deze weg hebben we afgelopen jaar ook gereden. Na een aantal kilometers slaan we linksaf de D2315 op, deze weg voert dicht langs de Erongo krater we volgen deze weg tot Omaruru. Het valt op dat de natuur hier erg groen is zelfs gras tussen de bomen. We krijgen een echte doorwading het water stroomt over de betonnen platen. Deze weg is verder op nog slechter diepe geulen en kuilen van het regenwater, onderweg liggen een paar dozen appels op de weg. Ada stopt ik raap wat appels en neem het stuur over. Na een paar kilometer komt er een vrachtwagen ons tegemoet die met zijn lichten duidelijk maakt of ik wil stoppen, hij vraagt of ik soms dozen met appels tegen gekomen ben. De vier geraapte appels liggen te glimmen op de achterbank. We gaan verder en stoppen in Omaruru bij de Spar. We gaan door en nemen de D2328 ook deze weg is slecht, bij Klein Eden gaan we op de campsite staan. Het is inmiddels twee uur en lunchen op onze campplek. Het is een luxe campplek met eigen toilet en douche, en een grote plek voor de braai. De plek ligt aan de rivier bedding welke bijna droog staat en naast de zwempoel maar helaas is die niet gevuld. We zetten de tent nog niet op, vanavond eten we in de lodge en deze ligt een eind bij onze plek vandaan. Om half zes rijden we naar de lodge er begint inmiddels meer bewolking te komen als we in de tuin van de lodge aan onze drankjes zitten. Zo tegen zevenen komt onze maaltijd heerlijke game steak met frietjes en een salade. In de verte begint het te onweren, onze maaltijd is op dus we rijden terug voor het gaat regenen. De lucht is oranje roodgekleurd met donkere wolken en weerlichten als we weer op onze plek arriveren. We zetten snel onze tent op voor dat de regen begint, we gaan zitten onder de het tentje. Als we net zitten begint het te stort regenen, we vluchten het toilet douche gebouwtje in. Gelukkig is dit heel ruim zodat we er goed kunnen zitten met onze stoeltjes en glas wijn. We hebben de deur open gelaten en zien het hevig weerlichten en donderen. Na ongeveer een uur wordt het regenen minder en gaat over in miezeren. We besluiten naar bed te gaan maar het is even opletten want er staat water op de tent precies bij het trapje, Ada haar wandelstok bied ook hier weer uitkomst. Als we in bed liggen begint het weer harder te regenen, met dit gedruppel op de tent vallen we in slaap.

• 28 Februari 2020 - 01:23

Willem:

Appeltjes voor de dorst en na regen komt zonneschijn.

• 29 Februari 2020 - 09:35

Lisa:

Hey,
    ik lees jullie berichtjes en het valt me op dat het zo regent bij jullie? was het de bedoelig tijdens dit seizoen te reizen? kan hoor beetje het Nederlands weer gevoel mee naar afrika hahaha. Of is dit een ongelukkig toeval? Anyway have fun xxx Lisa

Tags: Klein Eden