Swakopmund 3 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu Swakopmund 3 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu

Swakopmund 3

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg

22 Februari 2020 | Namibië, Swakopmund

_220220
Ja hoor voor zeven uur horen we naast ons al gepraat en geurt het van eieren met bacon, we blijven nog een halfuur liggen en staan dan op. Douchen ontbijten en vervolgens het adres opzoeken van de Namib Dunes Craft Brewery, als ik het gevonden heb zet ik het in de GPS. Na de koffie gaan we oppad, en zie nu waar we gisteren verkeerd zijn gereden ik had de tweede weg rechts genomen ipv de eerste. Het is nog wel even zoeken want de brouwerij ligt aan een klein afgesloten bedrijven complex. De deuren van de brouwerij staan open en twee mannen zijn binnen bezig, ik vraag of we mogen komen kijken. We zijn van harte welkom, en vertel dat ikzelf ook brouw. We krijgen meteen een Belgische blonde te proeven, ze zijn begonnen als thuis brouwers. De brouwerij bestaat nu twee jaar en heeft een Chinese brouw installatie van duizend liter, we krijgen een pale ale te proeven die erg lekker is. Helaas krijgen ze een groep binnen dus kunnen we niet meer verder kletsen over het bier en brouwen. Op de hoek zit een winkeltje dat hun bieren verkoopt en T-shirt's, bier heb ik voldoende maar een T-shirt van de brouwerij nog niet. We rijden terug en willen nog geld pinnen, ik naar de pinautomaat maar krijg geen geld op mijn kaart. Terug naar Ada om haar kaart te proberen, precies hetzelfde, ik probeer het voor de zekerheid nog bij een andere bank gelukkig lukt het daar wel. Ik besluit om nog een paar Namibische schoenen van Kudu leer te kopen. Hierna rijden we terug naar de campsite voor de lunch. Aan het einde van de middag gaan we naar "Brewers & Butchers" dit is een brouwerij en restaurant. We vinden een plek op het terras nog net in de zon en uit de wind, want er staat een kille zee wind. Ada neemt een Chardonnay en ik een proefplankje met hun bieren, een helles, martzen en een IPA. Het zijn lekkere bieren maar de IPA springt er boven uit. De brouwerij is midden in het restaurant en ik ga die even bekijken, de brouwer is druk in gesprek met twee mensen en heeft duidelijk geen tijd. Ik maak wat foto's en ga weer bij Ada zitten en bestel nog een IPA. We bestellen als borrelhapje gefrituurde calamari, dit duurt een tijd voor het komt. Ik ga onderwijl even naar het toilet en op de terug weg kom ik de brouwer en de twee mensen tegen waar hij mee in gesprek was. Ik spreek hem aan en we raken uitvoerig in gesprek over het brouwen en bieren. Onder tussen zit Ada te wachten met de inmiddels koud geworden calamari. Als ik weer bij Ada aan tafel kom blijk ik meer dan twintig minuten weg geweest te zijn, ze vind dat niet leuk. We bestellen ons hoofdgerecht Ada een "game steak" en ik een ribeye. Het is inmiddels een stuk frisser geworden en Ada vraagt om een dekentje, we hebben dat hier meer gezien en even later krijgt ze een grote fleece deken. Als ons eten komt ziet dat er super uit mijn ribeye blijkt een tomahawk te zijn, die perfect gegrild is. Als we vertrekken gaat de zon bijna onder we stoppen bij de pier om snel even een foto te nemen maar zijn net te laat. We rijden naar de campsite en zetten de tent op, naast ons staat één tent van de overland truck met een echtpaar die we vanmorgen even gesproken hebben. Ada nodigt ze uit voor een wijntje of biertje, ze vinden dit heel leuk en komen bij ons zitten. Het is een Engels echtpaar die in het onderwijs hebben gezeten zij als lerares Duits en hij geografie. Het blijkt dat zij ook Nederlands heeft gestudeerd, hij is erg enthousiast over onze auto en wil hem graag bekijken. We zitten nog een tijdje te praten maar zij moeten morgen om zes uur op, wij blijven nog even zitten.

  • 23 Februari 2020 - 10:17

    Willem:

    Gelukkig de brouwerij toch gevonden......grote jongen

  • 23 Februari 2020 - 13:16

    Peter:

    erg smakelijk allemaal !!!! (behalve die Kudu-leren schoenen dan)

  • 24 Februari 2020 - 09:31

    Marijke:

    Leuk Frank en Ada, het bezoeken van de brouwerijen.
    Begrijp dat jullie over het brouwproces gepraat hebben,
    Maar hoe zit het met de ingrediënten? Bv de soorten kruiden?
    Heb je nog inspiratie opgedaan? Lieve groeten en leuke avonturen
    toegewenst! Kussen en tot ziens, ook van Hein, Marijke

Tags: Swakopmund

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Swakopmund

Namibie 2020

Onze rondreis door het zuiden van Namibië

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2020

Eind van onze reis

04 Maart 2020

Windhoek

03 Maart 2020

Harmonie 5

02 Maart 2020

Harmonie 4

01 Maart 2020

Swakopmund 6

Actief sinds 04 Jan. 2020
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 1584

Voorgaande reizen:

21 Januari 2020 - 07 Maart 2020

Namibie 2020

Landen bezocht: