Swakopmund 2 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu Swakopmund 2 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu

Swakopmund 2

Door: Frank

21 Februari 2020 | Namibië, Swakopmund

_210220
Eerst lekker douchen en daarna een ontbijt, we hebben gisteren bij de Spar een verse Mango voor in de yoghurt gekocht heerlijk. Voor het gemak maar even de was weggebracht. Daarna de tent luchten en ontdoen van het nodige zand dat naar binnen mee genomen is. Ada is weer bezig met haar borduurwerkje en ik zoek uit waar de "Namib Dunes Craft Brewery" zit. Na de lunch gaan we op pad, eerst gaan we naar het complex waar de Swakopmund brauhaus is gevestigd. Hier zijn allerlei leuke winkeltjes, voor Ada vinden we hier een heel leuke jurk en voormij een paar stevige Namibische stappers en een paar slippers. We gaan op zoek naar de Namib Dunes Brewery helaas heb ik geen internet meer op mijn telefoon, en ben vergeten om het adres op te schrijven. We rijden in de richting waar ik denk dat het zit maar verdwalen hopeloos, dus morgen proberen we het opnieuw. We rijden terug naar de kust en gaan bij de Tug een oude sleepboot wat drinken, hier heb je een prachtig uitzicht op de pier en oceaan. Achter ons neemt een echtpaar plaats, gisteravond hebben we deze mensen gezien in de Altstad. We raken in gesprek, zij zijn allebei in Namibië geboren. Zijn voorouders zijn Nederlands en op deze pier aan land gekomen. Ze zijn heel benieuwd naar Nederland en de tulpen velden. We nemen afscheid van ze want het loopt inmiddels tegen zessen, en moeten de was nog ophalen voor we gaan eten. Als we op onze campplek aankomen blijkt op de plaats naast ons een overland truck met zes tentjes te staan. We spreken even met de chauffeur en krijgen te horen dat ze morgen om zeven uur ontbijten. En zondag vertrekken ze om zeven uur, dat hebben wij weer. Vanavond eten we bij "Ocean Cellar" deze staat heel goed aangeschreven om vis te eten. We kunnen hier heerlijk buiten zitten achter glas, want er staat een frisse zee wind. We beginnen met een fles Chardonnay en ieder 6 oesters, die van Ada zijn gegratineerd met spinazie, pernod en parmezaanse kaas die van mij naturel. De oesters zijn heerlijk, als hoofdgerecht heeft Ada kort gegrilde tonijn gewikkeld in sesamzaad met een balsamico van rooibos. Ik ga voor de Crayfisch (kleine kreeften) er liggen drie middel grote kreeften op mijn bord met een heerlijke sau, het is genieten. Op het terras waar we zitten wordt een openhaard aangestoken, het is inmiddels donker en een stuk afgekoeld. We gaan gezamenlijk nog voor een dessert van amaretto met kersen, dit is voortreffelijk en overvloedig. We rijden terug naar de campsite het is inmiddels half tien, naast ons is het al stil.

• 22 Februari 2020 - 13:22

Willem: