Harmonie 2 - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu Harmonie 2 - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu

Harmonie 2

Door: Frank

17 Februari 2020 | Namibië, Windhoek

_170220
Vannacht gehinnik van de zebra's, en je hoorde ze langs lopen. Als we een warme douche willen zal ik de donkey moeten aansteken. Na een halfuur hebben we lauw water, voor mij prima om te douchen. Maar Ada wilde warm water voor de afwas, ik ben wat te zuinig geweest met stoken. Rond de vuurplaats van de braai liggen honderden dode vlindertjes. Na het ontbijt klappen we de tent in en verhuizen naar plek vier, deze ligt meer afgelegen maar is wel kleiner. Na wat heen en weer steken met de auto staat die recht en klappen we de tent weer uit. Als we klaar zijn komt de eigenaar aan rijden en vraagt of alles "regt is" (zuid-afrikaans voor of alles goed gaat), we vertellen hem dat het een erg mooie plek is. In de loop van de ochtend wordt er door een medewerker een zak braaihout gebracht, want die krijg je voor iedere dag dat je hier staat. Het wordt tijd om de canopi eens op te ruimen en alle zand er uit te vegen, als alle bakken eruit zijn kunnen we ook zien hoe het met onze voorraad is. De zebra's en ezel scharrelen rond en ineens komt er een kudde koeien de heuvel af die verbaasd naar ons kijken. De koeien lopen de andere heuvel weer op naar de waterhole. De temperatuur is heel aangenaam, zo af en toe zon maar overwegend bewolkt met een zacht windje. Als lunch hebben we kaas pannenkoeken, Ada bakt eerst een aantal gewone pannenkoeken voor morgen. We lezen wat en besluiten om hier nog maar een dag te blijven, het is hier erg prettig. Zo tegen vijven maak ik de braai aan, we hebben een prachtig braai pakket met vlees bij de eigenaar gekocht. Eerst wat groenten klaarmaken in de pojti en vervolgens het vlees op het rooster. Het pakket bestaat uit één sjasliek van game vlees, één worst , één varkens kotelet en één orix steak. Het is weer smullen, we gooien nog wat hout op het vuur en genieten van de avond en elkaar. Als we naar bed gaan en de auto dicht doen blijken er een kleine vijftig vlinders in te zitten, we jagen een aantal naar buiten maar een grote hoeveelheid blijft zitten.

Tags: Harmonie