Solitaire - Reisverslag uit Solitaire, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu Solitaire - Reisverslag uit Solitaire, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu

Solitaire

Door: Frank

15 Februari 2020 | Namibië, Solitaire

_150220
Gisteravond geen vervelend persoon meer gehoord, we hebben prima geslapen tot een uur of zes. Een persoon die gisteren een kamer gehuurd had vertrekt, maar laat eerst zijn auto een kwartier warm draaien. Ondanks dat staan we toch pas om kwart over zeven op. Douchen en de tent opklappen, we hebben bij de eigenaresse een ontbijt besteld. Om half negen zitten we aan een vorstelijke omelet met tomaten ham en kaas, verse koffie en mango sap. Het is overvloedig, de omelet is heerlijk gekruid met een door haar zelf gemaakte kruiden mengsel op basis van gedroogde uien, we krijgen een potje mee. Als we vertrekken worden we omhelst en een veilige reis toegewenst, en voor onderweg een paar heerlijke drogeworst. We rijden de C14 een aantal kilometers terug en slaan dan rechtsaf de C19 op, het eerste stuk is mooi maar nog vrij vlak met uitzicht op de rotsformaties. Bij de Ziras hoogte klimt de weg en zien we aan beide zijden van de weg kloven, dit gaat een aantal kilometers door. Bij het dalen hebben we een prachtig uitzicht op anders gevormde helling en rots partijen, het is een heel ander landschap dan we tot nu toe gezien hebben. Na de koffie neem ik het stuur van Ada over, we zijn inmiddels afgeslagen de D854 op deze rijden we tot de volgende splitsing om weer op C14 uit te komen. Deze wegen hebben we al eerder gereden maar het landschap blijft niet vervelen. Bij Solitaire tanken en wat drinken, en we nemen appeltaart mee voor morgen. Het is vanaf hier nog een kleine veertig kilometer tot de campsite waar we willen gaan staan, de Sossus on foot camp. Als we de toegang weg inslaan rijdt voor ons een overland truck, nu maar hopen dat we een mooie plaats kunnen krijgen. En gelukkig krijgen we een pracht plek met vrij uitzicht op de vlakte waarin een water plaats ligt. Alleen vertelt de eigenaresse dat er weinig dieren op af komen aangezien de waterholes bij de buren beter gevuld zijn. We installeren ons op de plek en hebben werkelijk een prachtig uitzicht, van onder een schaduwrijk afdak. De overland truck staat een stuk bij ons vandaan we zien dat er diverse koepel tentjes omheen worden gezet. De meeste mensen die bij de truck horen liggen al in het zwembad. Er arriveert nog een overland truck die komt pal achter ons te staan. Het uitzicht is fenomenaal een grote vlakte met dan hellingen en vervolgens de Witberge. Op onze campplek is een keuken waar we vanavond een pasta gerecht maken. Ook bij de tucks hoor je gerammel van pannen en ruik je de braai, als het donker begint te worden gaan we aan tafel. Helaas hebben de mensen bij de overland truck niet zo veel met stilte, ze zijn vrij luidruchtig. Ada zit na het eten nog lekker aan een wijntje, als we naar bed willen komen we tot ontdekking dat het pak wijn lek is. Dus nemen we allebei nog een glas want het is zonde om de wijn in de aarde te zien weg vloeien. Zo rond tien uur zijn onze glazen leeg en klimmen we de tent in. Schijnbaar is de avond voor de mensen van de trucks nu pas begonnen, want er is heel wat rumoer en gepraat rond de trucks. Ik val snel in slaap maar Ada wordt wakker van een stel kleppende meiden bij de trucks.

• 04 Maart 2020 - 11:38

Barend: