Ten oosten van Aroab - Reisverslag uit Aroab, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu Ten oosten van Aroab - Reisverslag uit Aroab, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu

Ten oosten van Aroab

Door: Frank

06 Februari 2020 | Namibië, Aroab

_060220
We hebben prima geslapen in het "chalet" het is eigenlijk meer een bouwkeet met twee ruimtes en een badkamer. Buiten is het droog en maar 19C bijna fris. Geen tent opklappen alleen douchen en ontbijt dan kunnen we gaan. Sunset Chalets ligt langs de M25/C11 en dat is de weg naar het noorden richting het Karas gebergte. We volgen deze weg en slaan linksaf de D201 op, het landschap wordt steeds glooiender. De rots formaties lijken wel gestapeld als blokken uit een blokkendoos ze zijn voornamelijk kubus of rechthoekig. De weg stijgt en de rotsformaties worden afwisselender ze lijken ook wel meer begroeid, het is goed te merken dat er gisteren regen is gevallen. Een kudu staat tussen de bossages, we stoppen voor een foto daar is ie niet van gediend en spring over het hek. We zien plassen langs de kant van de weg en de stofwolken achter de auto zijn veel minder. Het landschap is veel mooier en niet zo saai als gisteren. Onder een boom drinken we koffie, er komt een "grader" (wegenbouw machine om de weg te egaliseren) de helling op. Deze draait een vijftig meter voor ons en rijdt weer terug. Als we weer op weg zijn halen we de machine een half uur later in. De rotsformaties zijn nog steeds roestbruin maar de vorm van de stenen is verandert, het zijn nu vooral platte stukken die variëren van een halve meter tot platen van enkele meters. En dichterbij de helling zien we duidelijk dat er honderden cactussen op groeien, ook langs de weg staan veel meer bloemen en struiken in bloei. Als we bij de M26 aankomen gaan we die links op om enkel kilometers verder rechtsaf te gaan de D611 op. Ada neemt hier het stuur over, en ja hoor wat we al een aantal dagen niet gehad hebben hekken. Dit betekent dat ik iedere keer de auto uit moet om het hek te open en sluiten, Ada heeft dikke pret. We hadden al van een afstand gezien dat het gebied hier heel glooiend is met zand duinen. Dit betekent dat Ada de 4x4 moet aanzetten en dat het opletten is hoe de zandduinen zijn. Want die moet je wel met enig toerental nemen wil je niet vast komen te zitten. Het gaat prima en even later slaan we af de D610 op, ook hier weer hekken. Aan het einde van de D610 linksaf de D612 op, onder een boom kunnen we lunchen. Ik ben al die hekken wel zat en kruip weer achter het stuur. Het landschap verandert naar het saaie van gisteren als we rechtsaf de C16 op gaan richting Aroab. Bedoeling is om voorbij Aroab net voor de grens met Zuid Afrika naar een eenvoudige campsite te gaan. Links van de weg ligt een zoutpan, even stoppen en het zout proeven. Het is niet al te zout en lijkt wel een klein zoetje te hebben. Het is toch iets verder dan we dachten maar het is een zeer eenvoudige farm campsite. Ik loop het huis binnen en de eigenaresse is verbaasd dat we een plek willen, we mogen overal gaan staan. We kiezen er voor om achter het huis te gaan staan dicht bij de braai en badkamer, het is tot opheden de goedkoopste campsite N$100,- (€6,20). Klappen de tent uit en zetten onze stoeltjes op de veranda die voor de badkamer ligt. Om ons heen zijn kippen, ganzen, geitjes en schapen. In het oosten zien we steeds meer wolken en af en toe rommelt het. We maken de braai aan en grillen de lamskoteletten die we gisteren gekocht hebben.

Tags: Aroab