Karasburg - Reisverslag uit Karasburg, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu Karasburg - Reisverslag uit Karasburg, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu

Karasburg

Door: Frank

05 Februari 2020 | Namibië, Karasburg

_050220
Ada is om half zeven al wakker en gaat douchen, ik volg even later. Vandaag gaan we verder naar het oosten, maar eerst even naar de Spar in Aussenkern om wat vlees en groenten te kopen. Helaas geen groenten en alleen maar worsten bij de Spar. Heb voor we vertrokken de banden weer opspanning gebracht want het wordt ongeveer honderd kilometer asfalt. We rijden nog zeker een tien tal kilometer langs wijngaarden, en dan is er weer zand en rotsen. De weg loopt evenwijdig aan de Oranje rivier helaas zien we die niet, wel het gebergte in Zuid Afrika. Een aantal kilometers voor Noordoewer staat de oever weer vol met wijngaarden en dadel plantages. Bij Noordoewer slaan we links af de B1 op, dit is de hoofdweg naar Windhoek. De weg stijgt geleidelijk en het landschap is links zijn bergen met daar tegenaan zandduinen en rechts zandvlaktes. Bij een rust plaats stoppen we om koffie te drinken uit de thermoskan. Het is een kunststof afdakje met daar onder een betonnen tafel en zitjes, door de zachte wind is het heel aangenaam. Een stuk verder slaan we rechtsaf de D213 op richting Warmbad. Het landschap wordt steeds één toniger zand met hopen grote keien of zand met af en toe een kei. Aan het eind van de D213 slaan we linksaf de D208 op die we een kleine twintig kilometer volgen. Vanaf de afslag naar D210 is het nog zeven en twintig kilometer naar Warmbad. Volgens de kaart moet er een campsite zijn, alleen vinden wij geen verwijzing en ook in IOverlander staat niets. We besluiten om via de M21 naar Karasburg te rijden. Hier staan wel accommodatie's in de IOverlander app, hoe dichter we bij Karasburg komen des te meer zien we het weerlichten en de lucht kleurt steeds donkerder. In Karasburg rijden we naar de Spar hier een beter assortiment en mooie lamskoteletten. We tanken hier honderden liter voor N$1380,- (€80,-). We gaan opzoek naar de Sunset Chalets en Camping, gezien het weer besluiten we om vanavond een chalet te nemen. Het duurt even voor de eigenaresse gehoor geeft op ons roepen en gebel. We krijgen een flesje melk mee voor de koffie voordat we naar chalet nr.4 gaan. Het is een keurig huisje met een veranda openslaande deuren voor de leefruimte en slaapkamer. We pakken onze stoeltjes uit de auto en de gin en tonic, en gaan op de veranda zitten. Het uitzicht is prachtig met het weerlichten en buien in de verte, na een half uur begint het hier ook te spetteren wat overgaat in een zachte verkoelende regen. Vanavond sperziebonen met kant en klare kipnuggets vers gemaakt bij de Spar, met een heerlijk glaasje Shiraz. Het is inmiddels gestopt met regenen, en het is een prachtige zonsondergangen die de omgeving diep oranje kleurt. De wind is heerlijk verkoelend als we in het donker op de veranda zitten.

• 05 Februari 2020 - 22:49

Hans:

Mooi beschreven Frank. Jullie zullen ongetwijfeld prachtige zonsondergangen zien.
    Wellicht nog intenser dan de zonsondergangen hier in La France.
    Geniet maar lekker. Neem het ervan!
    En een knuffel voor Ada.

• 08 Februari 2020 - 13:22

Lisa En Indra:

lekker bezig mopjes,

dat jullie nog konden zitten na al dat auto rijden. zetten jullie ok wel eens een foto op deze blog?
    of app ze ons!! vinden we veel leuker
    in ieder geval veel plezier

dikke kus lisa en indra

• 09 Februari 2020 - 10:58

Elsa:

Ook ik heb af en toe behoefte aan een foto
    als ik de mooie beschrijving van de natuur lees
    Frank kan dit heel beeldend weergeven . Leuk
    Om op deze manier met jullie mee te reizen .

• 11 Februari 2020 - 00:39

Ellen:

Na dit verslag hebben we niets meer van jullie vernomen. We hopen dat alles oké is.