Aussenkern - Rosh Pinah - Aussenkern - Reisverslag uit Rosh Pinah, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu Aussenkern - Rosh Pinah - Aussenkern - Reisverslag uit Rosh Pinah, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu

Aussenkern - Rosh Pinah - Aussenkern

Door: Frank

04 Februari 2020 | Namibië, Rosh Pinah

_040220
Het is de hele nacht warm gebleven, alle ventilatie openingen van de tent hebben we open staan. Om kwart over zeven staan we op, tent opklappen douchen en ontbijten. Kwart voor negen rijden we de campsite af richting Rosh Pinah we rijden naar het westen op de D212/C13 deze loop evenwijdig aan de Oranje rivier. Links zien we de steile hellingen van het in Zuid-Afrika gelegen Richtersveld nationale park dan het groene lint van de begroeiing aan de rivier en rechts de grillige rotsformaties van het Ai-Ais national park. Het is onbeschrijfelijk mooi de kleuren gaan van roestbruin tot zandgeel en soms steenkool zwart. De rotsen zijn stappels hele grote keien dan weer scherpe punten die uit de aarde steken. Aan de andere zijde van de rivier zijn het voornamelijk rotsformaties die aan een gesloten zijn. De rivier slingert zich hier tussen door met af en toe een stroomversnelling. De weg buigt af van de rivier en klimt ruim vierhonderd meter om hoog waar we door een smalle kloof rijden. Hier door heen daalt de weg weer naar de rivier, bijeen pad naar de oever gaan we koffie drinken. Het is een mooie plek bij een stroom versnellingen, we drinken in de schaduw van de auto onze koffie met kruidnootjes die Ada onderuit de eten tas haalt. We rijden verder en de weg wordt wat smaller en gaat stijl omhoog een kloof in hier verlaten we de rivier. Even verder is een controle post waar we al onze gegevens moeten invullen, net voordat we rechtsaf de C13 op draaien. Het is nog ongeveer tien kilometer naar Rosh Pinah, op de volgende splitsing nemen we de M118/C13 dit is even voor het plaatsje. We zien al van ver dat het een mijnbouw plaats is door enorme kunstmatige aangelegde bergen. We gaan opzoek naar de Spar om wat inkopen te doen, deze is snel gevonden. We kopen meteen een paar worstenbroodjes voor de lunch. Nu uitzoeken waar de campsite's zijn, er ligt er een midden in het plaatsje. Dit is niet wat we willen, in de IOverlander app staat dat de andere definitief gesloten is. We besluiten om terug naar Aussenkern te rijden de afstand is het niet, ongeveer honderd kilometer. En we zien het landschap nu vanuit een andere richting. Onder een boom eten we ons worstenbroodje. Bij de controle post staan de slagbomen omhoog we kunnen zo doorrijden. Het landschap blijft onbeschrijfelijk, sommige hellingen lijken wel op het schild van een schildpad met donker vlakken en lichte lijnen. Ook lijkt het of we de rivier meer zien als we oost waard rijden. De temperatuur is inmiddels opgelopen tot 43C Net voor Aussenkern rijden een paar auto's met daktent, ik haal ze voor de zekerheid maar even snel in. Ze zouden zo maar naar dezelfde campsite kunnen gaan, en dan heb je kans dat wij onze prachtige plek kwijt zijn. Bij de receptie is het geen problemen dat we nog een nachtje willen blijven. We rijden naar de plek en zetten de tent op, nog geen tien minuten later komen de auto's die ik inhaalde naast ons staan. We drinken wat en gaan vast de braai voorbereiden, onderweg hebben we wat hout gesprokkeld. Om zes uur steken we het vuur aan, als het goed brand gaan eerst de Russian wurst op het rooster. Als deze klaar zijn gaat pojti er op met knoflook, uien, paprika en wat olie. Dit laten we enige tijd bakken voordat er de aardappelen en schijfjes worst erbij gaan. Om half acht zitten we te smullen van deze eenvoudige doch voedzame maaltijd. Het is nog steeds erg warm, de zon gaat oranje rood onder boven de Oranje rivier.

• 05 Februari 2020 - 03:50

Willem:

Allememaggies, wat een temperatuur!
    Hopelijk niet TE warm om van het mooie landschap te genieten?

• 05 Februari 2020 - 13:22

Ellen:

Hoi hoi, het blijft leuk om mee te lezen met jullie 'hete' trip, maar waar ik ook benieuwd naar ben is hoe het Ada bevalt om zelf te rijden.
    Fijne voortzetting en groetjes vanuit een aangenaam Spanje.

• 05 Februari 2020 - 16:07

Herman En Maaike:

Wat een prachtige reis maken jullie. De beschrijving van jullie tocht is net of we bij jullie achterin zitten. Zo aanschouwelijk is het geschreven. Als jullie zo doorgaan hoeven wij deze reis niet meer te maken, want die hebben we dan met jullie gemaakt.
    Toch hopen wij jullie nog een keer te kunnen bezoeken in Frankrijk en dan live jullie verhalen en beelden te ervaren.
    We blijven jullie met plezier volgen.
    Gr. Maaike en Herman

• 05 Februari 2020 - 19:18

Peter Sanders:

weer mooi beschreven!! ik heb weinig fantasie nodig om mij de omstandigheden voor te stellen, alsof ik er bij ben! gelukkig is het hier iets koeler

• 04 Maart 2020 - 10:46

Barend: