Oranje rivier 2 - Reisverslag uit Ai-Ais, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu Oranje rivier 2 - Reisverslag uit Ai-Ais, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu

Oranje rivier 2

Door: Frank

03 Februari 2020 | Namibië, Ai-Ais

_030220
Vandaag wordt een dagje uitrusten en niets doen. Na het ontbijt mijn blog bijwerken en de was doen. Het duurt even voor ik het blog verzonden heb. Ik probeer nogmaals om foto's te plaatsen maar helaas het lukt niet. Na de lunch met een heerlijk broodje met avocado, gaan we naar de zwemvijver. Het is inmiddels 42C, alleen al van het lopen naar de zwemvijver ben je drijfnat van het zweet en dat is nog geen honderd meter. Het water is heerlijk verkoelend, en er staan prima ligbedden die we in de schaduw zetten. Zo rond vijf uur is het tijd voor een heerlijk koud biertje bij de bar. Hierna nog een biertje voor mij en voor Ada een witte wijn waar een glas met ijsklontjes naast gezet wordt. Geheel tegen haar gewoonte gooit ze de ijsklontjes bij de wijn en vraagt om meer ijs. We vragen om de menukaart want vanavond gaan we in het restaurant eten, de kaart ziet er veelbelovend uit. Terug bij de campplek gaan we eerst een verkoelende douche nemen, ik draai de koud water kraan volledige open en sta onder een warme douche. Zo rond zeven uur zijn we bij het restaurant, Ada gaat voor de game medallions in rode wijn saus en ik voor de t-bone steak. We nemen er een heerlijke fles Zuid-Afrikaanse Shiraz bij. De t-bone is perfect gegrild en ook de medallions zijn zalig. Het is een overvloedige maaltijd geweest een nagerecht kan er niet meer bij, we drinken rustig onze glazen leeg en rekenen af N$480,- (ongeveer €30,-). Als we terug lopen zien we het in de verte weerlichten. Als we de tent in kruipen lijkt het wel een sauna.