Klein Eden 2 - Reisverslag uit Omaruru, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu Klein Eden 2 - Reisverslag uit Omaruru, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu

Klein Eden 2

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg

26 Februari 2020 | Namibië, Omaruru

_260220
Het water dendert door de rivier als we wakker worden, gisteren stond deze bijna droog. We ontbijten in de schaduw en verbazen ons over de rivier die zo hard stroomt. Vandaag blijven we hier staan doen de was en zitten lekker in de schaduw van de bomen. Op een gegeven moment loopt het waterreservoir die even verderop staat over, de buurman die op een plaats naast ons staat loopt naar de receptie. En ik loop naar de watertank en kijk welke kraan ik moet sluiten om het te doen ophouden, die is snel gevonden. De jonge man die hier rond de campsite bezig is komt aangerend, ik bleek de juiste kraan dicht gedaan te hebben. We raken aan de praat met de Zwitserse buren zij komen al tien jaar in Namibië. Zij hebben de afgelopen dagen vast gestaan tussen Vinger klip en Omaruru door het water en te modderige doorwading plekken. Ook de doorwading plek dicht bij de campsite was niet te nemen dus hebben ze zestig kilometer om gereden. Deze doorwading willen wij morgen gaan doen, maar zij raden het af er is een meer dan één meter diepe geul van modder in deze plek. En nu is het door de regen helemaal niet meer te doen. We krijgen nog een aantal leuke tips van ze. Als lunch bakt Ada kaas pannenkoeken, en een aantal extra voor morgen. We zien heel veel vogels o.a. een prachtig gekleurde King Fisher met een rode kop en een azur blauw veren kleed. Als ik net een biertje heb in beschonken voel ik één druppel regen, ik zeg dit tegen Ada en nog voor ik uitgesproken ben stort het uit de hemel. Snel de stoelen in de sanitair ruimte en de tent flappen dicht doen, ik ben drijfnat. We zitten ruim een uur binnen voor het ophoudt met stort regenen. Dan klaart het weer op kan ik toch de braai aanmaken, de Zwitserse buren gaan naar de lodge om te eten we spreken af om na de maaltijd nog wat gezamenlijk te drinken. Na het eten stook ik het vuur op en komen onze buren, zij gaan al ruim tien jaar naar Namibië, Zuid-Afrika of Mozambique meestal voor drie maanden. Het blijken ook camperraars te zijn met een bus camper, het is heel gezellig en we wisselen leuke camper plekken uit. Tegen tien uur begint het weer te spetteren, een mooie moment om naar bed te gaan.

  • 27 Februari 2020 - 15:36

    Loura Kloosterman:

    Vergeet het niet , na regen komt zonneschijn !
    Hier is het precies andersom , van de week was het schitterend weer en zat ik in een hemdje op het terras .
    Nu regent het al de hele dag en is het GRIJS,GRIJS ,GRIJS ?
    !!!
    Genieten jullie nog maar even !

  • 28 Februari 2020 - 08:54

    Marijke :

    Hallo lieve mensen,
    Heel leuk weer om te lezen.
    Dat zo’n waadplek dan toch ontoegankelijk is
    lijkt me verrassend, er zijn dan gewoon weer
    andere opties. Ik zie Ada kaaspannekoeken bakken,
    heerlijk. Bijzonder die bloemen en dieren langs
    en op de weg! Hoop dat jullie veel mooie foto’s
    maken, maar dat zal vast wel. Zondag de meteorologische
    lente en rijden we naar Frankrijk! Liefs en heb het fijn
    verder, groetjes ook van Hein, Marijke

Tags: Klein Eden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Omaruru

Namibie 2020

Onze rondreis door het zuiden van Namibië

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2020

Eind van onze reis

04 Maart 2020

Windhoek

03 Maart 2020

Harmonie 5

02 Maart 2020

Harmonie 4

01 Maart 2020

Swakopmund 6

Actief sinds 04 Jan. 2020
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 1567

Voorgaande reizen:

21 Januari 2020 - 07 Maart 2020

Namibie 2020

Landen bezocht: