Spitzkoppe - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu Spitzkoppe - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu

Spitzkoppe

Door: Frank

24 Februari 2020 | Namibië, Swakopmund

_240220
De auto staat helemaal goed, de zon komt op en wij staan in de schaduw van de Gross Spitzkoppe. We wassen ons aan het kraantje van de auto, dit is een campplek zonder water met alleen een dump toilet. Gaan ontbijten en besluiten om toch maar snel de tent in te klappen voordat de zon over de rotsen komt, dat was precies op tijd. Als we de hoes over de tent doen komt de zon over de rotsen, het is in één keer een stuk warmer. Nu wordt het weer zoeken naar schaduw plekken. Vandaag blijven we op de Spitzkoppe en gaan die met de auto doorkruisen, deze tip kregen we van de autoverhuur. Eerst drinken we nog koffie voor we op pad gaan, we laten de tafel en stoelen op de plek staan. We toeren ongeveer twee uur langs de rotsformaties sommige paden zijn door kuilen, diep zand en grind, en we hobbelen langs de prachtigste plekjes. Onder een boom staan een paar gemsbokken. Er is wat bewolking en dat maakt het heel aangenaam. Terug op onze plek lunchen, de vogels komen hier op af voor de kruimels. Onder de auto loopt een stokstaartje die geïnteresseerd is in de afwasbak met nog een laagje water, hij probeert de bak om te gooien maar er zit te veel water in. Dan waagt hij het toch maar om ver voorovergebogen bij het water te komen met zijn staart als tegen gewicht, het is een heel grappig gezicht. Ook de vogels gaan badderen in de afwasbak, op een gegeven moment zitten er wel vijf vogels op de rand. Inmiddels zijn de klip dassen ook weer wakker en rennen in het rond. Ik maak zo rond zes uur de braai aan, vanavond hebben we groenten uit de pojti met boerewors. We zitten nog een tijdje bij het vuur voor we naar bed gaan.

• 26 Februari 2020 - 22:25

Elsa:

Wat een fijne dag weer , mooie trip en heel leuk die beestjes in en bij de afwas bak .Groetjes uit het vandaag koude Nederland

Tags: Spitzkoppe