Walvisbaai - Reisverslag uit Walvisbaai, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu Walvisbaai - Reisverslag uit Walvisbaai, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu

Walvisbaai

Door: Frank

19 Februari 2020 | Namibië, Walvisbaai

_190220
We staan om zeven uur op, de donkey is al opgestookt dus meteen lekker douchen. We klappen de tent in en ontbijten, koffie voor onderweg is ook al gezet en rijden om half negen weg. Eerst over het twee kilometer lange 4x4 track om weer op de C38 te komen. We vervolgen onze route over de Bosua-pass, het landschap is prachtig met de vele bergkammen. De weg wordt steeds slechter met soms diepe kuilen en grind. Er zitten hellingen tussen van meer dan 20%. Op een helling zien we een kudde Mountain Zebra's, en weer een stuk verder een Kudu die bijna rechtstandig een hek over springt. Het weer is heel aangenaam zo rond de twee en twintig graden, aan het einde van de pas rijden we door tot de D1985. Hier gaan we links af, het is hier veel vlakker. Op deze rustige weg stoppen we voor de koffie, tot op heden nog geen auto tegen gekomen. En ja hoor zitten we net rustig aan de koffie een stofwolk in de verte de eerste auto. We vervolgen onze route en slaan aan het einde van deze weg rechtsaf de D1982 op, deze hebben we al eerder gereden maar nu in tegengestelde richting. Deze volgen we tot de splitsing met de C14 deze gaan op we naar Walvisbaai. Het landschap wordt steeds één toniger zand zand zand met hier en daar een helling. Bij Vogelfederberg stoppen we voor de lunch deze bestaat uit toastjes met zebra vlees en kaas. We gaan weer verder de weg wordt steeds beter en lijkt bijna op een asfaltweg. Als we Walvisbaai in rijden is het in IOverlander zoeken naar de de campsite, deze hebben we vrij snel gevonden. We kiezen een plek en registeren ons bij de receptie, waarna we naar het centrum van Walvisbaai rijden. Het is echt een haven stad, we zoeken een terras om wat te drinken en vinden dat vrij dicht bij de campsite. We hebben hier een prachtig uitzicht over de baai met flamingo's en pelikanen. Even verder is een ander terras daar nemen we ons tweede drankje, hier ziet de menukaart er een stuk aantrekkelijker uit dus blijven we hier om te eten. Als we gaan bestellen krijgen we van een man een tafel verder het advies om de Chef'Special oesters te nemen. Hij komt bij ons aan tafel zitten en hebben een gezellige gesprekspartner. De oesters zijn heerlijk niet al te zilt. Als hoofdgerecht hebben we kingklip vis, maar buiten wordt het wat koeler dus eten we die binnen. Ook deze is heel lekker, met knoflook boter en tapenade. Als we naar de auto lopen zien we een prachtige zonsondergangen, het is al donker wanneer we de tent opzetten.

• 21 Februari 2020 - 00:24

Elsa :

Weer een mooie dag lees ik en lekker eten met uitzicht op de baai met mooie vogels .
    Het leven is goed ! Leuk om te lezen .

Tags: Walvisbaai