Harmonie 3 - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu Harmonie 3 - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu

Harmonie 3

Door: Frank

18 Februari 2020 | Namibië, Windhoek

_180220
Een kreet van Ada ze wil plassen maar er staat een zebra naast de toilet, ik licht bij en Ada kan het trapje af terwijl ik de zebra in de gaten houdt. Als ze weer terug in bed is horen we de zebra's rond de auto. Tegen de tijd dat we opstaan lopen de zebra's op de helling. Als we de auto openen komen er meteen een aantal vlinders uitvliegen, ze hebben alleen wel wat op het interieur achter gelaten. De overige vlinders jagen we uit de auto die we vandaag maar dicht laten. Ze hebben vanochtend de donkey al voor ons opgestookt, dus nu lekker warm water om te douchen en de afwas te doen. Na het ontbijt komt de eigenaar langs of alles goed is, we geven aan dat we nog een nachtje blijven en of hij nog wat braai vlees heeft. Ada zit aan een borduurwerkje van Ine als de twee zebra's aan komen lopen van achter het toilet gebouwtje, ze staan op nog geen twee meter van ons vandaan. En schijnbaar vinden ze ons gezelschap wel aangenaam want ze blijven zeker een kwartier bij ons. Als ze vertrokken zijn is het tijd om koffie te zetten, we hebben koffie met een pannenkoek met suiker want al onze koekjes zijn op. De eigenaar komt langs en vraagt of we orix of zebra vlees willen, we kiezen voor zebra. Ze zijn bezig met een vierde chalet te bouwen dus als we het niet erg vinden wordt er later schoon gemaakt, hij nodigt ons uit om te komen kijken bij de bouw. Na de koffie loop ik de helling op waar gebouwd wordt, ze zijn bezig met het dak en electra. Je heb hier een prachtig uitzicht over de vallei en de droge rivier bedding. In de loop van de middag komt de eigenaar met een prachtig stuk zebra vlees van ongeveer 500gr., zijn advies is ongeveer vijf minuten aan ieder kant grillen op de braai. Hij vertrekt vanavond om inkopen te doen in Windhoek, dus we rekenen meteen met hem af. We maken om vijf uur de braai al aan want we willen een heet vuur bed om het zebra vlees te grillen. Inderdaad vijf minuten per kant is perfect, het vlees is zalig en heel mals. We krijgen het niet helemaal maal op, maar morgen op een toastje zal het ook prima smaken.

Tags: Harmonie, zebra