Goais camp - Reisverslag uit Helmeringhausen, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu Goais camp - Reisverslag uit Helmeringhausen, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu

Goais camp

Door: Frank

12 Februari 2020 | Namibië, Helmeringhausen

_120220
Het is een warme nacht geweest, gaan douchen ontbijten en tent opklappen. We rijden even voor negen uur weg het plaatsje in, bij het supermarktje stoppen om wat vers fruit en eieren te kopen. Het assortiment is beperkt maar ze hebben wel bananen en eieren. Hiernaast is een koffie tentje waar we cappuccino en espresso nemen. Als we weer in de auto zitten rijden we de C14 richting Goageb, we slaan na ongeveer vijftien kilometer linksaf de D435 op nadat Ada het hek geopend heeft. Dit is een gravel weg maar met veel kuilen en zand, het landschap is prachtig voor ons het Schwartzrand Plateau. De weg klimt langzaam omhoog met veel slingers, we rijden inmiddels in een brede kloof. Het is prachtig de roest bruine steen platen die opgestapeld zijn tot hoge hellingen, met daarop zilver-grijsgroene struiken die bijna oplichten. Dan zij we ineens boven op het plateau en is de brede kloof verdwenen, om even later als we dalen weer in een volgende kloof te belanden. Het is adembenemend zo mooi, regelmatig rijden we door diepe zand beddingen. Na enige tijd slaan we rechtsaf de D431 op, het blijft ongelooflijk mooi af en toe opletten met de steile hellingen. Deze weg volgen we tot de D417 die we afgelopen zondag een klein stukje gereden hebben, nu slaan we niet af de D430 op maar rijden deze verder door. Het is onbeschrijfelijk deze route, regelmatig moeten we rivierbeddingen doorkruisen met een laag water. Dan klimt de weg stijl omhoog niet breder dan drie meter met een scherpe bocht en hebben we een uitzicht op een prachtige kloof met een riviertje. Deze volgen we een lange tijd, tot het riviertje links verdwijnt en wij met een bocht naar rechts gaan. We beginnen nu sterk te dalen richting de C14 die we rechts op gaan. We moeten nog ongeveer dertien kilometer tot we bij Goais Camp aankomen. In IOverlander staat een leuke beschrijving van deze site, als we door het hek zijn en naar de receptie rijden rijdt net de eigenaar weg en zegt ons dat zijn zoon er is. We worden door de zoon ontvangen en krijgen wat te drinken, even later komt de eigenaar en zijn vrouw terug. We zitten gezellig te praten, maar het ziet er dreigend uit met donker wolken en weerlichten. Hier hopen ze op regen, de eigenaar brengt ons naar de campplek en laat ons de aparte bucket douche zien. De emmer vul je met water en hijs je met een lier op, in de bodem van de emmer zit een kraan met douchekop. Wij zetten de tent op en wachten op de regen die er aan zit te komen, het weerlicht en waait hard. Maar van echte regen kan je niet spreken, door het dreigende weer eten we wat eenvoudigs.

Tags: Goais