Naute Kristal Distilleerderij - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu Naute Kristal Distilleerderij - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu

Naute Kristal Distilleerderij

Door: Frank

31 Januari 2020 | Namibië, Keetmanshoop

Iedereen bedankt voor de felicitaties

_310120
We zijn om zeven uur wakker en gaan eerst douchen en daarna opruimen en ontbijten. We doen het rustig aan en rijden om negen uur weg, eerst naar het benzinestation in Aus om te tanken. Plan is om vandaag de B4 richting Keetmanshoop te rijden en via de C12 richting Fish River Canyon te gaan. In tegenstelling tot gisteren is het totaal geen eentonige rit, ondanks dat de B4 een asfaltweg is. Na ongeveer 50 kilometer stoppen we bij Biltong Plaas (Kuibis restaurant) hier nemen we een koffie en kopen heerlijke biltong. Het landschap verandert van zand naar rotsen en steen slag met meer vegetatie. Ook rijden we tussen prachtige rotsformaties door, die van glooiend tot heel grillig zijn. We slaan rechtsaf de C12 op dit is weer een gravel weg, tijdom de bandenspanning te verlagen. De temperatuur is inmiddels 38C, we rijden de C12 verder en zien op een afstand een heel groot groengebied. Als we verder rijden zien we ook een meer liggen, de helling gaat met een bocht naar beneden en daar moeten we voor het eerst door een water doorwading. Als we er doorheen zijn zien we rechts de Naute Kristal Distilleerderij hier stoppen we, afgelopen jaar hebben we in Omaruru bij de Kristal Winery gin gekocht en die was fantastisch. Het is lunchtijd en vragen of we hier wat kunnen eten, ze hebben heerlijke dadel taart en sandwiches. We bestellen een stuk dadel taart en sandwiches met ice coffee, en dan de gin en rum proevendie allebei duivelsklauw als kruid bevatten. Ze zijn alle twee zalig dus we kopen een aantal flessen, gisteren hebben we al tonic gekocht dus dat wordt vanavond aan een heerlijke g&t. Als we aan onze sandwich zitten komen er nog een paar mensen binnen, ik zag ze al aankomen rijden met een prachtige Toyota Land Cruiser met een camper opbouw. Ze zitten aan de tafel naast ons en we begrijpen al snel dat het Fransen zijn. We raken in gesprek en zij zijn al sinds november onderweg met hun eigen auto die ze via Marseille in een container naar Namibië hebben verscheept. De auto is helemaal opgebouwd in Frankrijk. Ze blijven tot juni in Namibië of Zuid-Afrika waar ze de auto stallen tot ze in november terug komen en verder gaan. We nemen afscheid van ze en ik mag nog een blik in de distilleerderij werpen voordat wij verder gaan. We rijden een lange tijd langs wijngaarden en dadel plantages,de worden allemaal kunstmatige bevloeid vanuit de Naute Dam en de rivier de Lowen. We Tijdens de lunch hebben we besloten om naar Canyon Roadhouse campground te rijden, onderweg passeren we Canyon Farm hier zouden we ook kunnen overnachten maar helaas zijn er geen schaduw plekken. Het is inmiddels 41C het landschap is hier wat heuvel achtiger met links van ons grillige rotsformaties. We slaan rechtsaf de D601 op richting Hobas, na achttien kilometer komen we aan bij de Canyon Roadhouse campground. Als we de receptie binnen lopen lijkt het wel een auto museum, er staan oude Chevrolet's , een oude Mercedes ambulance en diverse vrachtwagentjes. We blijven hier twee nachten, we krijgen een plek dicht bij het zwembad en niet ver van het sanitair. Eerst schrijf ik mijn blog voordat we aan de g&t beginnen. Toch nemen we samen eerst één biertje voor de dorst en dan een g&t. Dit is echt genieten, ik begin vast met vuur aan te steken. Toen we op de campplek aankwamen had ik al hout klaar gelegd dus nu was het alleen aansteken en wat dikkere stukken hout er op leggen. Vanavond hebben we groenten uit de pojte (gietijzeren pan voor op het vuur) en gegrilde kip drumsticks Als het vuur begint te gloeien gaat de pojti er boven, als dit begint te stoven moeten we even opletten dat het niet te ver door gaat. De groenten zijn bijna klaar nu kan de pojti van het vuur en de drumsticks op het rooster. Na ruim twintig minuten kunnen we eten, het smaakt voortreffelijk met een glaasje rode Zuid-Afrikaanse Shiraz erbij. Er komt wat meer wind en de lucht betrekt het is geen heldere sterrenhemel vanavond.

• 01 Februari 2020 - 19:13

Elsa:

Romantisch hoor dat koken op een open vuurtje mooie afwisselende reis.

• 02 Februari 2020 - 15:50

Willem:

Pittige temperaturen., veel koelen dus met ijskoud bier

• 03 Februari 2020 - 02:26

Willem:

41 graden, pffffffffffff

• 04 Maart 2020 - 10:41

Barend:

Biltong je kunt het eten....

raar dat ik andere ......