Kanaan - Reisverslag uit Duwisib, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu Kanaan - Reisverslag uit Duwisib, Namibië van ada-frank - WaarBenJij.nu

Kanaan

Door: Frank

27 Januari 2020 | Namibië, Duwisib

_270120
Opstaan tent opklappen en douchen het gaat in een vloeiende beweging. Het sanitair gebouw is op een paar passen afstand van onze plek, prima douches en alles is brandschoon. We ontbijten en overleggen waar we naar toe gaan. Tien voor tien rijden we weg, en vervolgen de D826 tot Betta daar slaan we af de C27 op. Bij Spes Bona slaan we rechtsaf de D707 op, het landschap is prachtig wijdse zand vlaktes die van oker tot rood kleuren. Hellingen die grijs bruin en oker zijn met hier en daar een lichte baan in de rotsen. Het gebied rechts van ons is het Namib-Naukluft national park, dit is het zelfs park waar ook de Sossusvlei in ligt. We zien ook steeds meer rode zandduinen. Bij Kanaan dit is een luxe lodge en campsite overleggen we, in de IOverlander app staat deze site erg goed aangeschreven. We besluiten om hier naar toe te gaan de weg naar de logde is een kilometer of vijf, we zien struisvogels en orixen. Als we bijna bij de lodge zijn zien we de campplekken deze liggen aan de rand van een uitgestrekte vlakte en hebben schaduw dmv een overkapping. Bij de receptie worden we verwelkomd, checken in en we krijgen uitleg welke activiteiten ze hebben. We gaan voor een tocht door het natuur park maar dat wordt pas morgen. Bij de lodge die even verder ligt, is er internet en koffie daar gaan we eerst naar toe. Het is een smal pad de helling op, en één maal boven heb je een magnifiek uitzicht over de vallei. We bestellen koffie en ik kan eindelijk al mijn reisverslagen posten, helaas lukt het niet om de foto's te verzenden. In de vallei dicht bij de helling waar wij zitten is een water plaats waar een groep Orixen aan het drinken is.
Zo tegen tweeën rijden we naar de campplek en manoeuvreren de auto onder de overkapping. Tijd voor de lunch en daarna genieten van het uitzicht, met bergen, vlaktes en diverse dieren. Het is erg warm ruim 38C, onder de overkapping is het goed te doen met af en toe een klein briesje. We lezen wat en genieten van het uitzicht met af en toe een langs slenterende orix. We zien in de verte een auto rijden en even later draait deze de campplek naast ons op, het zijn een paar Duitser vrienden die twee weken aan het rond toeren zijn. Ze vragen waar de receptie is doordat ze een andere pad namen hebben ze die gemist, maar ze bleken al opgemerkt te zijn want een paar minuten later verschijnt de auto van de beheerder. Ada nodigt ze uit om vanavond een glas te komen drinken. Als we beginnen met eten koken gaat het steeds harder waaien, wat overgaat in een storm. We proberen zo veel mogelijk in de luwte ons eten te koken, de braai aanmaken is echt geen doen. Het wordt een eenvoudige maaltijd bereid op de gasbrander. Ik rij de auto onder de overkapping vandaan want die staat wel erg schuin, en zet de tent op. De tent klappert in de wind het is lastig om de pennen voor het uithouden van de tent vast te zetten ze schieten verschillende keren los. De zonsondergang is heel apart met de zandstormen die het licht heel diffuus maken. Het is inmiddels donker als we zitten te eten, als we net klaar zijn komen de twee buren aangelopen met hun stoeltjes en een fles wijn. We hebben heel gezellig zitten praten en ervaring uitwisseld over mooie plekjes om te overnachten. Gelukkig gaat de wind wat liggen, de sterrenhemel is wederom prachtig als we om elf uur ons bed opzoeken.

• 29 Januari 2020 - 13:45

Elsa:

Wat een mooie beschrijving van deze mooie dag

• 29 Januari 2020 - 14:01

Willem:

Weer een mooie dag en prachtige beesten die Spiesbokken!

• 30 Januari 2020 - 09:13

Peter Kerkhoff:

Frank, heel hartelijk gefeliciteerd met jouw verjaardag ! Knuffel peter en rita.

• 30 Januari 2020 - 11:49

Elsa :

mooie plek om je verjaardag te vieren , fijne dag met de mooie natuur als kadootje , kus van je schoonzus .

• 31 Januari 2020 - 10:52

Peter Sanders:

storm in n glas wijn...., is weer ns wat anders. mooie belevenissen, en Frank, nog gefeliciteerd he, hug van ons!!

• 31 Januari 2020 - 11:33

Henk Van Dijk:

Frank, alsnog van harte gefeliciteerd. Gisteren is waarschijnlijk een bijzondere verjaardag geweest: in de Namibische natuur, maar dan hopelijk zonder storm of andere problemen. Ik lees eerdaags wel waar je je feestje gehouden hebt. Vanmorgen je reisverslagen gelezen, met Google-maps ernaast. Leuk om op die manier jullie reisroute te volgen. Blijf ervan genieten ! Ben benieuwd naar je foto's. Lieve groeten van Hanneke en mij.

• 02 Februari 2020 - 13:38

Hans En Ria Beenakker:

Begrijp nu waar de naam Windhoek vandaan komt. Namibië schijnt nogal winderig te zijn.

Tags: Kanaan